Dazzy

TIPS - KOMME I GANG MED TRENING

  • Publisert: 17.07.2016, 10:00
  • Kategori: TRENING
  • INNSTILLING DIN 
    Man kommer ingen vei dersom man ikke er innstilt p det! Minn deg selv p at dette kan bli utfordrende, og at du er ndt til presse deg selv og holde motivasjonen din oppe selv om du kan fle at du ikke kommer noen vei. For det gjr man til slutt uansett! Men, da m du holde deg selv i sjakk, alt str p viljestyrken din.

    LAG RUTINE 
    Det er lurt ha danne en vane med treningen, for eksempel at man gr p trening etter jobb/ skole istedenfor reise hjem. Det kan vre vanskeligere komme seg ut av sofaen/ sengen etter en slitsom dag p jobb/ skole.

    MUSIKK 
    Er du en av de som m bli distrahert eller ha musikk som hjelper deg med det ekstra pushet. Lag deg en liste med musikk som hjelper deg, gjennom for eksempel spotify.

    KOSTHOLD 
    Kostholdet har utrolig mye si for kroppen dersom du skal komme deg i form, du trenger sunn og variert mat for kunne f i deg nringen du trenger. Det gir deg mer energi i hverdagen og til treningen din, sett heller av en dag i uken der du kan unne deg noe stt.

    VARIASJON 
    Lping, lping og igjen lping. Man kan fort bli lei av det samme, husk variere treningen din. Lp ulike steder ute, skog, fjell, grusbakker. Varier mellom lping og styrke, gjerne del opp velsene dine nr det gjelder styrke. For eksempel armer og skuldre en dag, mage og rygg en annen dag, rumpe og bein neste gang. Husk, ulike velser istedenfor de samme om og om igjen.

    PLANLEGG 
    Lag en plan over hva du skal trene, nr du skal trene og hvordan (hvor langt du skal lpe, hvilken muskelgrupper du skal trene) Sett av hviledager til deg selv, husk at kroppen trenger pause!

    INSPIRASJON 
    Finn qoutes, bilder evt andre ting som gir deg inspirasjon og motivasjon! Kanskje hjelper det se nye styrkevelser, eller se p andre som er i samme prosess og viser sine resultater.

    MED VENNER 
    Om du ikke liker trene alene, eller iallefall starte alene. Tren med en venn eller flere! Det kan hjelpe p nr du har vanskelige dager, der du ikke orker g men er ndt fordi man har en avtale med en annen! Andre kan gi deg rd og motivasjon til hjelpe deg videre, men det er viktig at du prver st p egne bein selv om! For husk, plutselig m du en dag trene alene.

    HA ET ML 
    Sett deg et ml, hva er grunnen for at du vil trene? Bygge muskler, g ned i vekt, ke selvtilliten? Skriv ned akkurat ditt ml med treningen med store bokstaver, ha det p kjleskapet, klesskapet eller kanskje i gangen? En plass der du ser ofte, for nr du fler deg oppgitt over treningen, kan du lese mlet ditt!



    - Camilla

  • Publisert: 17.07.2016, 10:00
  • Kategori: TRENING
  • 16 kommentarer
  • 16 kommentarer

    Henriette Celin

    17.07.2016 kl.10:06

    Veldig fine tips! Musikk og et tydelig ml er viktig (:

    Dazzy

    17.07.2016 kl.10:23

    Henriette Celin: Ja!:)

    lisarorvik

    17.07.2016 kl.10:18

    Kjempe fine tips :) (Har forresten ukens blogg konkurranse p min blogg n, bli gjerne med)

    Dazzy

    17.07.2016 kl.10:23

    lisarorvik: Takk! Skal melde oss p:)

    Elin Slen

    17.07.2016 kl.10:56

    Flott innlegg! Jeg er akkurat i begynerfasen, for tusende gang :P ha ha.. Jeg hater trening, s jeg sliter litt med endre holdningen til det s da detter jeg s fort ut av det- kommer liksom ikke i gang fre jeg detter helt ut i gjerne et r om gangen :/

    Verre blir det nr jeg m trene for f kroppen p rett kjr- fysioterapeuten og legen min er p meg som noen klegger liksom, og jeg fler bare mer press enn motivasjon. Jeg veit de gjr det fordi jeg m komme i gang med treningen for kunne bli frisk, eller i alle fall holde kroppen gende i tiden fremover, men det er liksom min egen holdning til trening som stopper litt opp skjerpings :P

    Dazzy

    17.07.2016 kl.10:58

    Elin Slen: Ja, er dessverre aldri lett. Og nr man blir presset, er lysten mye mindre, men hper du finner motivasjon og styrke! S vil du nr du selv fler deg klar komme i gang, ogs er det holde seg gende! Uff, kjenner meg igjen! Har du ingen venner som du kunne trent med?:)

    Elin Slen

    17.07.2016 kl.11:01

    Jeg begynte denne uken- blei en smule motivert nr jeg s en kropp med muskler jeg ikke visste det fantes muskler en gang :P ha ha..

    Alle andre er s sykt godt trent i forhold til meg, s jeg syns det er s kleint hive meg med de andre. Jeg er i veldig drlig form liksom, s m i alle fall bli litt bedre fre jeg "sinker" dem :P ha ha

    Dazzy

    17.07.2016 kl.11:34

    Elin Slen: Haha, ja er utrolig hva man kan f inspirasjon av! ja, ja da er det ikke like fristende trene med dem :/ Hmm.. Det hjelper heller ikke ha en snakke med nr det er vanskelig? En som gir deg sttte, forstelse og kan motivere deg?

    Elin Slen

    17.07.2016 kl.11:38

    Jo, jeg trur nok det hjelper :) Kompisen min, med alle disse musklene jeg ikke visste fantes en gang (ha ha, m le av meg selv, for det sier jo bare litt om hvor lite trening jeg kan), er veldig grei snakker meg litt opp nr jeg ikke fr til ting :)

    Dazzy

    17.07.2016 kl.11:46

    Elin Slen: haha! Ja, s bra! Han vil nok vre en god sttte for deg!

    Elin Slen

    17.07.2016 kl.11:54

    Satser p det :)

    Dazzy

    17.07.2016 kl.12:00

    Elin Slen: Krysser fingrene for din del!:)

    Elin Slen

    17.07.2016 kl.12:07

    Takk :) Og igjen, et flott innlegg :)

    Dazzy

    17.07.2016 kl.12:33

    Elin Slen: Tusen takk !:') Setter pris p det !

    Marlene Nilsen

    17.07.2016 kl.13:34

    GODE TIPS :D

    Dazzy

    17.07.2016 kl.13:37

    Marlene Nilsen: Takk !:')

    Skriv en ny kommentar

    hits