Dazzy

TIPS - KOMME I GANG MED TRENING

  • Publisert: 17.07.2016, 10:00
  • Kategori: TRENING
  • INNSTILLING DIN 
    Man kommer ingen vei dersom man ikke er innstilt på det! Minn deg selv på at dette kan bli utfordrende, og at du er nødt til å presse deg selv og holde motivasjonen din oppe selv om du kan føle at du ikke kommer noen vei. For det gjør man til slutt uansett! Men, da må du holde deg selv i sjakk, alt står på viljestyrken din.

    LAG RUTINE 
    Det er lurt å ha danne en vane med treningen, for eksempel at man går på trening etter jobb/ skole istedenfor å reise hjem. Det kan være vanskeligere å komme seg ut av sofaen/ sengen etter en slitsom dag på jobb/ skole.

    MUSIKK 
    Er du en av de som må bli distrahert eller ha musikk som hjelper deg med det ekstra pushet. Lag deg en liste med musikk som hjelper deg, gjennom for eksempel spotify.

    KOSTHOLD 
    Kostholdet har utrolig mye å si for kroppen dersom du skal komme deg i form, du trenger sunn og variert mat for å kunne få i deg næringen du trenger. Det gir deg mer energi i hverdagen og til treningen din, sett heller av en dag i uken der du kan unne deg noe søtt.

    VARIASJON 
    Løping, løping og igjen løping. Man kan fort bli lei av det samme, husk å variere treningen din. Løp ulike steder ute, skog, fjell, grusbakker. Varier mellom løping og styrke, gjerne del opp øvelsene dine når det gjelder styrke. For eksempel armer og skuldre en dag, mage og rygg en annen dag, rumpe og bein neste gang. Husk, ulike øvelser istedenfor de samme om og om igjen.

    PLANLEGG 
    Lag en plan over hva du skal trene, når du skal trene og hvordan (hvor langt du skal løpe, hvilken muskelgrupper du skal trene) Sett av hviledager til deg selv, husk at kroppen trenger pause!

    INSPIRASJON 
    Finn qoutes, bilder evt andre ting som gir deg inspirasjon og motivasjon! Kanskje hjelper det å se nye styrkeøvelser, eller se på andre som er i samme prosess og viser sine resultater.

    MED VENNER 
    Om du ikke liker å trene alene, eller iallefall starte alene. Tren med en venn eller flere! Det kan hjelpe på når du har vanskelige dager, der du ikke orker å gå men er nødt fordi man har en avtale med en annen! Andre kan gi deg råd og motivasjon til å hjelpe deg videre, men det er viktig at du prøver å stå på egne bein selv om! For husk, plutselig må du en dag trene alene.

    HA ET MÅL 
    Sett deg et mål, hva er grunnen for at du vil trene? Bygge muskler, gå ned i vekt, øke selvtilliten? Skriv ned akkurat ditt mål med treningen med store bokstaver, ha det på kjøleskapet, klesskapet eller kanskje i gangen? En plass der du ser ofte, for når du føler deg oppgitt over treningen, kan du lese målet ditt!



    - Camilla

  • Publisert: 17.07.2016, 10:00
  • Kategori: TRENING
  • 16 kommentarer
  • 16 kommentarer

    Henriette Celin

    17.07.2016 kl.10:06

    Veldig fine tips! Musikk og et tydelig mål er viktig (:

    Dazzy

    17.07.2016 kl.10:23

    Henriette Celin: Ja!:)

    lisarorvik

    17.07.2016 kl.10:18

    Kjempe fine tips :) (Har forresten ukens blogg konkurranse på min blogg nå, bli gjerne med)

    Dazzy

    17.07.2016 kl.10:23

    lisarorvik: Takk! Skal melde oss på:)

    Elin Slåen

    17.07.2016 kl.10:56

    Flott innlegg! Jeg er akkurat i begynerfasen, for tusende gang :P ha ha.. Jeg hater trening, så jeg sliter litt med å endre holdningen til det så da detter jeg så fort ut av det- kommer liksom ikke i gang føre jeg detter helt ut i gjerne et år om gangen :/

    Verre blir det når jeg må trene for å få kroppen på rett kjør- fysioterapeuten og legen min er på meg som noen klegger liksom, og jeg føler bare mer press enn motivasjon. Jeg veit de gjør det fordi jeg må komme i gang med treningen for å kunne bli frisk, eller i alle fall holde kroppen gående i tiden fremover, men det er liksom min egen holdning til trening som stopper litt opp skjerpings :P

    Dazzy

    17.07.2016 kl.10:58

    Elin Slåen: Ja, er dessverre aldri lett. Og når man blir presset, er lysten mye mindre, men håper du finner motivasjon og styrke! Så vil du når du selv føler deg klar komme i gang, også er det å holde seg gående! Uff, kjenner meg igjen! Har du ingen venner som du kunne trent med?:)

    Elin Slåen

    17.07.2016 kl.11:01

    Jeg begynte denne uken- blei en smule motivert når jeg så en kropp med muskler jeg ikke visste det fantes muskler en gang :P ha ha..

    Alle andre er så sykt godt trent i forhold til meg, så jeg syns det er så kleint å hive meg med de andre. Jeg er i veldig dårlig form liksom, så må i alle fall bli litt bedre føre jeg "sinker" dem :P ha ha

    Dazzy

    17.07.2016 kl.11:34

    Elin Slåen: Haha, ja er utrolig hva man kan få inspirasjon av! Åja, ja da er det ikke like fristende å trene med dem :/ Hmm.. Det hjelper heller ikke å ha en å snakke med når det er vanskelig? En som gir deg støtte, forståelse og kan motivere deg?

    Elin Slåen

    17.07.2016 kl.11:38

    Jo, jeg trur nok det hjelper :) Kompisen min, med alle disse musklene jeg ikke visste fantes en gang (ha ha, må le av meg selv, for det sier jo bare litt om hvor lite trening jeg kan), er veldig grei å snakker meg litt opp når jeg ikke får til ting :)

    Dazzy

    17.07.2016 kl.11:46

    Elin Slåen: haha! Ja, så bra! Han vil nok være en god støtte for deg!

    Elin Slåen

    17.07.2016 kl.11:54

    Satser på det :)

    Dazzy

    17.07.2016 kl.12:00

    Elin Slåen: Krysser fingrene for din del!:)

    Elin Slåen

    17.07.2016 kl.12:07

    Takk :) Og igjen, et flott innlegg :)

    Dazzy

    17.07.2016 kl.12:33

    Elin Slåen: Tusen takk !:') Setter pris på det !

    Marlene Nilsen

    17.07.2016 kl.13:34

    GODE TIPS :D

    Dazzy

    17.07.2016 kl.13:37

    Marlene Nilsen: Takk !:')

    Skriv en ny kommentar

    hits